در ادامه این صفحه به توضیح کامل درمورد هر سه مورد توضیح خواهیم داد.سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی می شود؟به کلیه اقدامتی گفته می شود که به منظور راحت تر شدن اسکرول موتورهای جستجو و خزنده ها در سایت انجام می شود. این بخش بیشتر در ارتباط با دولوپر ها و کدنویسان سایت می باشد که باید آن ها را رعایت کنند. البته هر سئوکار باید اطلاعات لازم را در مورد هر بخش داشته باشد تا بتواند در ارتباط با تیم برنامه نویس سایت باشد و با مسئله به مشکل نخورد. در ادامه در مورد بحث سئو تکنیکال خواهیم گفت.سئو تکنیکال و مزایای آن
بسیاری از سایتها با آن که تمام نکات لازم برای تولید محتوا و لینک سازی را رعایت کردهاند، اما باز هم مورد لطف و عنایت گوگل قرار نگرفته و رتبه خوبی در بین رقبا ندارند. یکی از مهمترین عواملی که در این مواقع باید آن را تحلیل و بررسی کنید، سئو تکنیکال است.به طور کلی میتوان گفت که در سئو تکنیکال پایهای را برای نتیجه گرفتن از سئو داخلی و خارجی میسازیم. سئو تکنیکال با مسائل فنی سایت، کدهای برنامه نویسی، رباتها و به طور کلی با مسائل مرتبط با موتور جستجو سروکار دارد.امروزه سرعت سایت یکی از مهم ترین فاکتور ها برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای افزایش آن بیش از پیش باید به رعایت قوانین و استانداردهای سئو تکنیکال نیاز داریم. از این رو در دوره آموزش سئو 0 تا 100 با این موضوعات آشنا میشوید.افزایش سرعت سایت
سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهمترین موضوع در زمینهی سئو نباشد قطعا جزو مهمترین موارد قرار میگیرد.سایت آمازون اعلام کرده که هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت، سبب کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه میشود. حتما برای شما هم بارها پیش آمده که برای خواندن مطلبی تبهای مختلفی را در مرورگر باز کردید و محتوا سایتی را خواندهاید که سریعتر لود شده است.از این رو سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل میکند بلکه میتواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.بهینه سازی کدهای سایت
کدهای سایت یکی از مهم ترین مسائل برای افزایش سرعت سایت ها هستند. موتور جستجو گوگل سایت شما را با کدهایی که در آن نوشته اید، مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر این کد ها نامنظم و بی کیفیت باشند، قطعا با مشکلات مختلفی روبه رو خواهید شد که از جمله مهم ترین آن ها از چشم گوگل افتادن است.علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت زیاد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد و به طبع آن رتبه سایت نیز در گوگل بسیار کاهش می یابد.اما اگر برنامه نویسی سایت را بلد نیستید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه های مختلف کد های سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین مباحث در آموزش سئو 0 تا 100 است.استفاده از کش یا Gzip
قطعا شما هم تا به حال فایل هایی را به صورت zip درآورده اید تا حجم آن ها کم شود و بتوانید این فایل ها را با سرعت بیشتری برای دیگران ارسال کنید.این کار را می توان برای کاهش حجم صفحات سایت ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد. به طور کلی هنگامی که کاربر سایت شما را باز می کند، درخواست دریافت اطلاعات به سرور ارسال می شود و بعد از آن که سرور درخواست را دریافت کرد، فایل های سایت شروع به لود شدن می کنند، حال اگر این اطلاعات را با Gzip کاهش داده باشید، صفحه برای کاربر سریع تر لود می شود.فشرده سازی فایل های CSS و JS
برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین کارهایی که باید در سئو انجام دهیم، فشرده سازی فایل های css و js است. معمولا سایتها دارای تعداد زیادی از فایل های css و جاوا اسکریپت هستند که این موضوع سبب دیر لود شدن صفحه مورد نظر می شود.از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایل ها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهم ترین کار هایی که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا می شوید.بهینه سازی فایل Robots.txt
Crawler یا خزنده های گوگل ربات هایی هستند که در سایت می چرخند و اطلاعات آن ها را استخراج می کنند. به طور کلی این خزنده ها هر بار که به سایت ها سر می زنند مقدار مشخصی از اطلاعات سایت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.از این رو برای آن که بتوان اطلاعات مهم تر را در اختیار آن ها قرار داد بهتر است که خود به خزنده ها اعلام کنیم که کدام مطالب سایت ما را ببیند.با این روش مطالب مهم ما با سرعت بیشتری در نتایج سرچ گوگل قرار می گیرد. برای مشخص کردن مسیر حرکت خزنده های گوگل باید از فایل Robots.txt استفاده کنیم.ساخت نقشه سایت (Sitemap)
بسیاری از سایتها پس از انتشار مطالب با این مشکل روبهرواند که محتوا آنها در صفحات گوگل قرار نمیگیرد و یا به عبارتی INDEX نمیشوند. از این رو مدت ها طول می کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود.اما اگر نقشه سایت داشته باشید، موتور جستجو گوگل راحت تر با سایت ارتباط برقرار می کند و راحت تر محتوا های سایت مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهم ترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته شود.اگر دارای سایت وردپرسی هستید برای ساخت نقشه سایت کار سختی را پیش روی خود نداشته و فقط می توان با نصب افرونه yoast seo این مهم را انجام داد.استفاده از structured data
structured data به معنی دادههای ساختار یافته است که به موتور جستجو گوگل کمک می کند تا بتواند مطاب سایت را راحت تر درک کرده و راحت تر با آن ها ارتباط برقرار کند.به نوعی با استفاده از structured data می توان محتوا سایت با فرمتی طراحی کرد که طبق استانداردهای گوگل است.طراحی صفحات با توجه به استاندارهای داده های ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد و می توان آن را یکی از مهم ترین فاکتور های سئو معرفی کرد.واکنشگرا بودن سایت (Responsive)
واکنشگرا بودن سایت یعنی این که سایت برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و… طراحی شده، تا کاربر برای بازدید از سایت محدودیتی نداشته باشد.در سالهای اخیر بیشتر افراد سایتها را با گوشی همراه خود دنبال میکنند و به نوعی کاربران موبایلی از کاربرانی که با لپ تاپ و کامپیوتر سایتها را باز میکنند، بسیار بیشتر شده است.از این رو بهتر است که به طراحی رابط کاربری برای گوشی همراه بیش از پیش اهمیت داد، تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند و از این طریق بتوان رتبهی سایت را در گوگل افزایش داد.سئو داخلی (On-Page SEO)
این که شما بهترین و جذابترین مطالب را در سایت انتشار دهید، بدون آن که حتی یک نفر هم آن را نبیند، چه حسی را به شما منتقل می کند؟ ناامیدی و خستگی از کار بیهوده تنها دستاورد شما از انتشار مطالب بی بازدید است.سئو داخلی آن چیزی است که شما را از ناامیدی خارج میکند و پس از مدتی با افزایش بازدید شما را به وجد میآورد. هر کاری که در داخل سایت برای جذب مخاطب انجام میدهید، مرتبط با سئو داخلی میشود. گذاشتن پستهای جالب و جذاب، لینک های مختلفی که صفحات سایت را به هم وصل میکند و… از جمله کار هایی است که می توان برای سئو داخلی انجام داد. به طور کلی هر چقدر آموزش سئو داخلی را بهتر یاد بگیرید، خزنده های گوگل بیشتر شما را می بینند و توجه بیشتری به شما دارند. چه چیزی بهتر از این؟تایتل و عنوان صفحه (Meta Tilte)
عنوان صفحه در سئو داخلی اهمیت بسیار بالایی دارد همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است.توصیه می شود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید، چرا که کاربر پس از سرچ کردن عبارتی در گوگل، با متن آبی رنگی که بولد شده روبه رو می شود؛ این متن آبی رنگ همان عنوان صفحه ی شما است.ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارد، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و… . به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در آموزشات دیگری seoedu به آن ها اشاره می کنیم.دیسکریپشن و توضیحات متا (Meta Description)
هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ می کنید در زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می شود، دیسکریپشن و توضیحات متا قرار می گیرد.حتما برای شما پیش آمده است که قبل از ورود به سایت برای به دست آوردن خلاصه ای از مطالب آن، توضصیحات متا را خوانده باشید. هر چه این توضیحات واضح تر باشد و موضوع کلی صفحه را به خوبی به شما برساند، احتمال آن که صفحه را باز کنید نیز افزایش پیدا می کند.با نوشتن متا خوب و جذاب نرخ کلیک سایت روز به روز بیشتر و بهتر می شود. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100 توجه به توضیحات متا است.آدرس صفحات و یو آر ال ها (URL)
برخی از سایت برای آدرس صفحات خود نام های عجیب و غریبی انتخاب می کنند که حتی گاها خودشان هم یادشان می رود! اما در مقابل سایت هایی داریم که با خواندن URL آنها به راحتی می توانیم محتوا صفحه اش را حدس بزنیم و از طرفی این url بهتر و راحت تر در ذهنمان باقی می ماند.برای مثال یک سایت ایرانی را برای شما مثال می زنیم. سایت VARZESH3 یک سایت ایرانی است که اگر اهل فوتبال و ورزش باشید، بارها به آن سر زده اید. با خواندن URL این سایت حتی اگر تا به حال نیز واردش نشده باشید می توانید حدس بزنید چه محتوایی دارد و همچنین تا مدت ها نام آن در ذهنتان می ماند.هدینگ ها و سرتیترها (Heading)
استفاده از هدینگ و سرتیتر ها دو مزیت بزرگ را برای محتوای سایت دارد. اول آن که به وسیله ی هندینگ ها می توان اهمیت بخش های مختلف محتوا را به موتور جست و جو فهماند.دومین مزیتی که استفاده از هدینگ ها به دنبال دارد را می توان ایجاد یک ساختار منسجم و منظم برای مطالب پست ها دانست.اگر در محتوا از تگ های هدینگ به صورت استاندارد استفاده کنیم، کاربر راحت تر با متن ارتباط برقرار می کند.این نوع تگ ها برای عنوان و تیتر های موجود در صفحه کاربرد دارد. تگ های هدینگ به 6 دسته تقسیم بندی می شوند که به ترتیب عبارت انداز:
هر تیتری که درصفحه سایت وجود دارد یکی از این 6 مورد را شامل می شود.H1 برای مهم ترین و بااهمیت ترین موضوعات صفحه به کار می رود و از این رو بیشتر از آن برای عنوان صفحه استفاده می کنیم. به طور کلی H1 برای با اهمیت ترین موضوعات و تگ H6 برای کم اهمیت ترین تیترها کاربرد دارد.به عنوان مثال معمولا قسمت نتیجه گیری مطالب بین تگ های H4 تا H6 قرار می گیرد.کلمات کلیدی و کوئری ها (Query)
اگر شما تمام کارهای مربوط به سئو داخلی را انجام دهید ولی برای محتواهای سایت کلمه کلیدی مشخص نکنید، باید گفت که تقریبا هیچکاری نکرده اید! کلمه کلیدی یکی از مهم ترین و پایهای ترین مباحث در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته است که باید به آن بیش از هر چیز دیگر توجه داشته باشید.شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می کند.بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ می کنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند.شما پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا می کنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود می کشانید.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالب درمورد سئو مربوط به محتوا سایت به مقاله آموزش سئو محتوا مراجعه کنید. در این محتوا به طور اختصاصی به موضوع سئو محتوا پرداخته شده است.تکنیک های حرفه ای برای بهبود سئو داخلی
برای بهبود سئو داخلی سایت فقط توجه به چند نکته و انجام آن ها کارساز نیست. چرا که همه ی افراد برای بهبود سایت خود از این تکنیک ها قطعا استفاده می کنند. از این رو با انجام این موارد فقط از رقابت با سایر رقبا عقب نیوفتاده اید.اما حال، زمان سبقت است. به طور کلی ترفند و تکنیک های مختلفی برای سئو داخلی و خارجی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان سئو خود را قوی تر کرد. اما این تکنیک ها بسیار گسترده هستند و به نوعی می توان گفت که انتهایی ندارند. بیشتر این نکات را باید به صورت تجربی و با آزمون و خطا به دست آورد.اما برخی از این تکنیک ها قبلا امتحان خود را پس داده اند و می توانید از آن ها برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.کلمه کلیدی در ابتدای تایتل و عنوان
هنگامی که خزنده های گوگل وارد سایت می شوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخش های سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهم ترین بخش های صفحه به حساب می آیند.ازاین رو خزنده های گوگل ابتدا به دنبال آن ها می روند و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند یک کوئن مثبت برای سایتان در نظر می گیرند.همچنین وجود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان برای کاربرانی که قصد دارند سریع تر به محتوا مورد نظر خود برسند نیز بسیار اهمیت دارد که این موضوع نرخ کلیک سایت را افزایش می دهد. به طور کلی استفاده از چه عنوانی یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است که مقالات مفصلی راجع به آن در SEOEDU قرار داده ایم.چگالی کلمات کلیدی
هنگامی که شما کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر می گیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر.گوگل برای فهمیدن این موضوع شروع به شمارش کلمات کلیدی در متن می کند و اگر این تعداد به اندازه استاندارد بود، تکرار می کنم به اندازه استاندارد بود، رتبه خوبی را برای آن در نظر می گیرد.حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش می دهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمی توانید گوگل را گول بزنید.همچنین استفاده کم از کلمه کلیدی این حس را به گوگل منتقل می کند، که محتوا سایت، مرتبط با کلمه کلیدی نیست و برای آن نمره منفی در نظر می گیرد. از این رو کلمات کلیدی را به اندازه در محتوا استفاده کنید و در استفاده از آنها خسیس یا ولخرج نباشید!لطفا!کلمه کلیدی در URL
استفاده از کلمه کلیدی در URL یکی ازکارهایی است که برای بهبود سئو می توان از آن بهره گرفت.این روش تاثیر خوبی بر روی سئو دارد و با استفاده از آن احتمال رسیدن به صفحه اول گوگل افزایش می یابد.اما به طورکلی می توان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد، اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید.کلمات LSI و ساجست گوگل در هدینگ ها
همانطور که گفته شد استفاده مکرر از کلمات کلیدی، ارزش و کیفیت محتوا را پایین می آورد و این موضوع نه از دید کاربر خوب است و نه از دید گوگل. چگونه محتوای خود را پربارتر کنیم؟کلمات lsi را به نوعی می توان مترادف کلمات کلیدی معنی کرد.به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید.به طور کلی وجود کلمات lsi ارزش محتوا را پیش گوگل بالا می برد و این موضوع سبب افزایش رتبه سایت می شود. به طور کلی در آموزش سئو ابزار های مختلفی برای پیدا کردن کلمات مترادف وجود دارد، اما بهترین ابزار را می توان پیشنهادات یا ساجست های گوگل معرفی کرد.برای پیدا کردن کلمات lsi می توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل سرچ کنید. در پایین صفحه با 10 مورد از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه روبه رو می شوید و با استفاده از آن ها می توانید محتوای خود را غنی و پربارتر کنید.سئو خارجی (Off-Page SEO)
ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه می کنیم که اطرافیانش راجب او چه چیز هایی می گویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چجور آدمی است.گوگل هم برای فهمیدن میزان اعتبار یک سایت شبیه به انسان ها عمل می کند. خزنده های گوگل می گردند که ببیند سایت های دیگر راجع به سایتتان چه چیز هایی می گویند و بر اساس آن رتبه شما را در صفحات گوگل بهتر یا بدتر می کنند. حال ما در سئو خارجی چه می کنیم؟تمام تلاش ما این است تا در سایت های دیگر با استفاده از راه مختلف سئو خارجی نظیر لینک سازی، کامنت گذاری و… ارزش و اعتبار بالایی برای سایت خود بسازیملینکسازی خارجی چیست؟
لینک سازی خارجی یا بک لینک، لینکی است که ما در سایتهایی غیر از سایت خود قرار میدهیم تا اعتبار و ارزش خود را پیش گوگل افزایش دهیم. همچنین با لینک سازی خارجی میتوان کاربران را از سایتهای دیگر به سایت خودمان وارد کنیم و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم.به طور کلی به وسیلهی لینک سازی خارجی باید لینک صفحات سایت را تا حد امکان در سایتهای مختلف قرار دهیم تا خزندههای گوگل راحتتر ما را پیدا کنند و بشناسند.بهترین زمان برای سئو خارجی و لینک سازی خارجی
آغاز سئو داخلی زمان شروعش مشخص است، شما هنگامی که کار طراحی سایت به پایان رسید، باید سئو داخلی را شروع کنید.اما سئو خارجی استراتژیهای متفاوتی دارد. به طور کلی برای آن که بتوانید از سئو خارجی مخاطبان و کاربران زیادی را پیدا کنید، باید در قدم اول سئو داخلی خود را به حد مطلوبی رسانده باشید و همچنین سایتتان دارای محتواهای غنی و پربار شده باشد.البته برخی از افراد سئو خارجی را همزمان با سئو داخلی پیش می برند و این موضوع را روی نام برند و لینک سازی خارجی برای صفحه ی اصلی آغاز می کنند.برای این مورد باید صفحه اصلی خوب و پرباری داشته باشید. اما به طور کلی معمولا در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته توصیه می شود که لینک سازی خارجی را از ماه دوم آغاز کنید.مزایای لینک سازی خارجی و نکات مهم آن
برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.از این رو در آموزش سئو 0 تا100 باید با مزایا و معایب این روشها آشنا شوید، تا کارهای که به سایت آسیب می زند را انجام ندهید. به طور کلی با استفاده از مزایای سئو خارجی میتوان رتبه و رنک خوبی از گوگل گرفت.برای دستیابی به تمام مزایای سئو خارجی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشد، که از جمله مهم ترین آن ها را در زیر مشاهده می کنید.
باید محتواهای سایت از نظر کیفیت و سئو تا حد امکان خوب و استاندارد باشد تا بتوان از طریق لینک دادن به این محتواها کاربران و خزنده های گوگل را جذب خود کرد.
انتشار مقالات باکیفیت و استاندارد به سایت های خبری پربازدید. به این روش رپرتاژ آگهی می گویند.
محتوا ها باید کاملا یونیک باشند و همچنین در نوشتن آن ها خلاقیت به خرج دهید تا کاربر جذب آن شود.
استفاده درست و اصولی از شبکه های اجتماعی
و…
آموزش سئو: استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود رتبه سایت اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنید شما می توانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید، فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتم را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد تغییر رتبه های وبسایت خود باشید.6 روش عالی برای لینک سازی خارجی
رپورتاژ
بک لینک EDU
پست مهمان (Guest Post)
بک لینک کامنتی (Comment Backlink)
سوشیال بوک مارکینگ (Social Bookmarking)
بک لینک فرومی یا انجمن (Forum Backlink)
3 تکنیک حرفه ای برای لینک سازی خارجی
• برند منشن
• استفاده از انواع لینک
• حفظ نسبت لینک های فالو و نوفالوسرچ کنسول بهترین ابزار هر سئوکار
بسیاری از سایت های جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب می کنند. این موضوع سبب شده تا سایت ها برای موفقیت و پیشرفت خود بیشتر از هر چیزی یا هر کسی به گوگل نیاز داشته باشند.به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل می افتد برای ما خیلی مهم و ضروری است.گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آن ها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجب تر است.با استفاده از سرچ کنسول می توان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع می دهد.به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول می توانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم.• کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما می شوند؟
• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟
• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشته اند؟
• چگونه می توان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟
• و… .هدف از بهینه سازی سایت چیست؟ چرا باید سایتمان را به رتبه های برتر گوگل بیاوریم؟هدف از سئو سایت زمانی معنا می دهد که شما استراتژی سایت خود را مشخص و بنا نهاده باشید. آیا هدف سایت شما یا بهتر بگوییم هدف اصلی کسب و کار شما فروش محصول است؟ فروش خدمات است؟ گرفتن ترافیک و نرخ کلیک بالا می باشد یا ….
اگر شما هدف خود را در کسب و کارتان فروش محصول قرار داده باشید، هدف از seo سایتتان هم دقیقا می شود فروش محصولات شما که ممکن است دارای برند و شرکت سازنده و… باشد.اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش خدمات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش خدمات شما و فروش شما به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.پس درنتیجه زمانی که شما هدف خود را از راه اندازی سایت خود مشخص کردید می توانید بیان کنید که استراتژی سایت شما و هدف اصلی S.E.o سایت شما به چه دلیل است و برای رسیدن به آن هدف تلاش و همت کنید.بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
اصلاً چرا بهبود رتبه سایت اینقدر مهم است؟خوب با توجه به گذر زمان و میزان افزایش خرید های اینترنتی توسط مردم باید گفت الان گوگل جزو بهترین راه های کسب درآمد می باشد. شما زمانی می توانید از گوگل درآمد داشته باشید که سایت خود را سئو کرده باشید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته باشید.تصور کنید سایت خود را طراحی کرده اید و اکنون نشسته اید تا مشتری شما به سراغ سایت شما بیاید و از شما خرید کند! آیا این ممکن است؟هرگز این اتفاق خوب رخ نمی دهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید.چطوری میتوانم فروش اینترنتی خود را افزایش دهم؟زمانی که در مورد فروش اینترنتی صحبت می کنیم محال ممکن است صحبت از سئو و سایت و اینستاگرام به پیش نیاید.سایت و SEO و اینستاگرام سه عنصر اصلی و درآمد زا برای کسب و کار های مختلف می باشند. اگرچه اینستاگرام به تنهایی قادر به فروش برای برخی از کسب و کارها به صورت مستقیم نیست اما برای ایجاد آگاهی از برند می تواند کمک بزرگی به شما بکند.پس اگر می خواهید فروش اینترنتی داشته باشید و آن را افزایش دهید، نیاز دارید تا یک سایت یا پیج اینستاگرام داشته باشید.سایت می تواند برای شما حتی ماهانه فروشی بالغ بر 1.000.000.000 ریال را داشته باشد. برخی از مشتریان ما در این حوزه، توانسته اند به این مقدار فروش ماهیانه در ماه برسند.پس قطعا شما نیز می توانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بی دردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی الان فکر کنید.بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟بهترین روش ها برای یادگیری سئو این است که شما در ابتدا در یک دوره شرکت نمایید و اطلاعات پایه ای و مفید را دریافت نمایید.
زمانی که شما در یک دوره خوب و حرفه ای، البته نه هر دوره ای شرکت کردید می توانید برای شروع از یک سایت که برای خودتان است و مربوط به حرفه خودتان می باشد آغاز کنید و به صورت عملی یاد بگیرید.دقت داشته باشید شرکت کردن در دوره ها به شما کمک می کند تا علم آن را بیاموزید اما تجربه و بودن در چالش ها و افت و خیزهای یک پروژه بسیار مهم است.
ما در دوره آموزش جامع خود به صورت پروژه محور به شما کمک می کنیم تا به صورت حرفه ای بیاموزید و جزو افرادی باشید که بتوانید سایت خودتان را با کمترین هزینه ها برای رفتن به صفحات برتر گوگل آماده کنید و به درآمد باور نکردنی دست پیدا کنید.حتی با یادگرفتن آن شما می توانید پروژه بگیرید و برای دیگران کار کنید. فقط کافیست باور کنید! در آمد یک سئوکار مبتدی در ماه می تواند چیزی حداقل 25.000.000 ریال باشد. بماند که برخی از سئوکاران در آمدی بالای 200-300 میلیون در ماه دارند.چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟seo در اصل عمل به این قانون است که شما خود را در جلو چشم و در معرض دید کاربر یا مشتری خود قرار میدهید.بیایید این مسئله را با یک مثال به جلو ببریم:تصور کنید می خواهید یک مغازه در شهر خود راه اندازی کنید. اولین کاری که برای جذب مشتری انجام می دهید چه کاری است؟ بله دقیقا درست است.
در شلوغ ترین جای ممکن شهر مغاز خود را افتتاح می کنید و با بلیبورد و روش های تبلیغاتی دیگر شروع به سر و صدا می کنید که مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و یا محصولات را ارائه می دهد.سئو هم دقیقا همین است. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند.بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند.در این صورت است که شما می توانید فروش خیلی زیاد و بی نهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.گوگل مثل یک معدن طلا می ماند. فقط شما باید آن را از دل خاک بیرون آورید.هر کسب و کاری حتی آن هایی که چندین سال است در بازار کار میکنند در آینده نزدیک مجبور به آنلاین شدن هستند و در نتیجه به سئو نیاز پیدا خواهند کرد.قبل از رقبای خود سئو سایتتان را شروع کنید.5 تکنیک سئو در سال 2021 که در وب ایران مشاهده نمیکنید! در این ویدیو درمورد 5 تکنیک خیلی حرفه ای در بحث سئو صحبت کردم که شما میتوانید با رعایت کردن آن ها میزان رشد خیلی زیادی را در وبسایت خود تجربه کنید.این 5 روش بهینه سازی سایت خیلی هم سخت نیست.10 دلیل که سایت من به سئو نیاز دارد
- از رقبا پیشی بگیرید.یکی از قسمت هایی که خیلی به شما کمک میکند تا از رقبای خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیشی بگیرید.
در ایران بیشتر رقبای شما هنوز وارد این حوزه نشده اند یا اگر شده باشند بسیار اندک هستند. پس بهترین زمان برای شروع کار سایت شما همین الان و همین امروز است. پس سریعا به این کار اقدام کنید.- در صدر نتایج گوگل دیده شوید.زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید در رتبه های برترگوگل قرار میگیرد در نتیجه ترافیک و کاربر بیشتری وارد سایت شما می شود و هرچه کاربر بیشتری وارد شود میزان فروش شما نیز افزایش یافته و بیشتر خواهد شد.
- مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.خوب مشتریانی به سمت سایت شما می آیند که واقعا دنبال محصول شما هستند. کسی که سرچ می کند خرید موبایل هیچوقت به دنبال شارژر یا هدفون نیست بلکه به دنبال یک گوشی می گردد تا آن را خرید کند.
- فروش خود را چند برابر کنید.بهبود رتبه های سایت یکی از راه های افزایش فروش می باشد. زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید و به رتبه های اول گوگل می رسید، صدرصد فروش زیادی را تجربه می کنید.
- هزینهی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی میباشد.تبلیغات اینترنتی دارای بازه زمانی خاص و مشخصی می باشد و محدود به یک ماه یا نهایتا یکسال می باشد. همینطور هزینه های تبلیغات اینترنتی بسیار بالا تر از سئو برای شما تمام می شود.
زمانی که شما سایت خود را سئو می کنید برای همیشه در نتیجه یک باقی خواهید ماند. اما تبلیغات باید همیشه آن را شارژ کنید و بهای زیادی را پرداخت کنید.نمونه بارز آن تبلیغات گوگل است که به نرخ دلار روز حساب می شود و با قیمت دلار در امروز مسلما هزینه ها را به شدت افزایش می دهد.
- سئو در گوگل رایگان است اما تبلیغات در گوگل هزینه دارد.زمانی که شما به سئو می پردازید نباید هزینه ای به گوگل پرداخت کنید اما بخواهید تبلیغات گوگل بروید مطمئنا پشیمان خواهید شد.
- ترافیک در سایت بالا میرود.زمانی که شما سئو سایت را انجام می دهید ترافیک سایت خود را به شدت افزایش می دهید و کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت می کنید.
- الکسا پایین میآید.برای برخی از افراد به ویژه سایت های خبری رنک الکسا بسیار مهم است. زمانی که شما سایت خود را S.E.O می کنید رنک الکسا شما کاهش یافته و پایین می آید.
- برند سازی انجام میگیرد.seo جزو مواردی است که می تواند به برند شدن کسب و کار شما کمک کند. طوری که بقیه در کوچه و خیابان ها نیز از شما بگویند.
- اعضای سایت شما بسیار بالا میرود.برخی از کسب و کارها به دنبال دریافت اعضا می باشند و به آن نیاز دارند مثل سایت مدیروب که هرچه اعضای آن بیشتر شود برای مهران منصوری فر بسیار خوشایند تر و لذت بخش تر خواهد بود.
آیا میتوانم سئوی سایتم را خودم انجام دهم؟بله صدرصد شما می توانید سئو سایت خودتان را خودتان انجام دهید اما باید آن را به صورت اصولی و حرفه ای آموخته یا بلد باشید. ما در مجموعه SEOEDU به آموزش حرفه ای سئو سایت پرداخته ایم و اطلاعات و نکات خیلی مهم در مورد آن به شما آموزش داده ایم. اگر میخواهید سایت خود را بهینه کنید و در قبال آن هزینه زیادی نکنید پیشنهاد میکنیم از محصول آموزش جامع سئو ما استفاده کنید.شما علاوه بر آموختن بهینه سازی سایت از ما هدیه نیز دریافت خواهید کرد و همینطور ما 3 ماه به صورت رایگان به شما پشتیبانی ارائه خواهیم داد و همراه شما خواهیم بود.در این دوره تا مدت زمان یکسال هر آپدیتی در گوگل رخ بدهد ما به شما خواهیم گفت و اطلاعات لازم را به شما خواهیم داد.فایل PDF اصطلاحات سئو
ما در تیم seoedu به جمع آوری اصطلاحات رایج و پرکاربرد در سئو پرداخته ایم که شما می توانید آن فایل را از طریق لینک درج شده در صفحه دانلود نمایید و به مطالعه آن بپردازید.آموزش صفر تا صد سئو رایگانما در این مقاله از وبسایت seoedu سعی داریم تا آموزش صفر تا صد سئو رایگان را برای شما آماده کنیم و برای همین نیاز داریم تا برای تکمیل موضوعات این مقاله از شما کمک و حمایت دریافت کنیم. در صورت داشتن هر ایده و موضوعی درمورد پیشرفت و تقویت این صفحه را پذیرا هستیم و شما میتوانید موضوعات ناقص این محتوا را در بخش بلاگ به ما اطلاع دهید تا ما آموزش صفر تا صد سئو رایگان را تکمیل و کامل کنیم.انواع روش های سئو سایت
همانطور که گفته شد سئو علاوه بر آن که مهارت سادهای است، پیچیدگی و تکنیکهای خاص به خود را دارد. به طور کلی با روشهای مختلفی میتوانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این روشها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیکها میتواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیکها ت