آخرین ارسالی های انجمن

وبلاگ چیست؟ وبلاگ، یا همان «بلاگ»، روشی آسان را در اختیارتان می گذارد تا مطالب تازه را به صورت مختصر و مفید و مستمر در فضای وب منتشر کنید.
۱۰ ترفند درباره وبلاگ نویسی که باید به خاطر بسپارید
1. از عناوین بسیار جذاب استفاده کنید.
عنوان وبلاگتان در حکم جلد مجله است جلد مجله فقط یک هدف دارد. اینکه وادارتان کند مجله را باز کنید. همین امر برای مطالب وبلاگی هم صادق است.
اگر عنوان جذابی نداشته باشید بهترین مطلب دنیا هم ممکن است خوانده نشود
در تحلیلی که روی برترین مطالبمان در زمینه بازاریابی محتوایی انجام دادیم، پی بردیم که پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین مطالبمان حاوی نوعی عدد و رقم بوده اند (مثلا «۱۰ مطلب پرطرفدار سال ۲۰۱۳»).
حتی بهتر آن بود که دو عدد در مطالب قرار داده شود. استفاده از عناوین بحث انگیز هم خوب است
رهنمودهایی درباره ی سرتیتر
- به مشکل بیندیشید ( ترفند شماره ۲ را ببینید).
- روی کلیدواژه های مهم برای کسب و کارتان تمرکز کنید برای کمک در این زمینه، از ابزار کیورد تول شرکت گوگل استفاده کنید).
- اعداد مهمند
عناوین را طوری انتخاب کنید که کاملا مشخص باشند. برای نمونه، به جای گفتن « راههایی برای افزایش بازده سهام»، بگویید «۱۰ راه برای کسب سود بیشتر از سهام شرکتهای کوچک».
۲ . روی مشکل تمرکز کنید.
این جایی است که همیشه باید کارتان را از آن شروع کنید. خواننده ی هدفتان چه مشکلاتی دارد؟ چه چیزی خواب شب را از چشمهایشان ربوده است؟
اگر ویلاگتان همیشه بر چیزهایی متمرکز باشد که خواب را از چشم مشتریان فعلی و احتمالی تان ربوده اند، به احتمال قریب به یقین موفق خواهید بود.
٣. هرچه کمتر، بهتر.
وبلاگها زمانی بهترین عملکرد را دارند که کوتاه، آموزنده و به جا باشند، خیلی به ندرت پیش می آید که نیاز باشد دربارهی مسألهای پرچانگی کنیم
پندهایی کوتاه
- جملات را کوتاه نگه داريده
- از فهرست واردها استفاده کنید ( مثل همینجا).
- پاراگراف ها را کوتاه کنید
- كلمات غیرضروری را دور بریزید
- ویرایش کنید، ویرایش کنید، ویرایش کنید.
یکی از محبوبترین مطالبم تا به امروز (وبلاگ مثل یک دامن کوتاه است) فقط ۲۳ کلمه بود. اگر پیش نویس مطلبتان ۵۰۰ کلمه داشت، سعی کنید ویرایشش کنید تا به ۳۵۰ کلمه برسد.
این کار شلوغی و بی نظمی را از بین می برد.
4. از همان ابتدا به فراخوان به اقدام بیندیشید.
هر مطلب وبلاگی باید نوعی فراخوان به اقدام داشته باشد. این ها فراخوان به اقدام هایی اند که می توانید (و باید) روی وب سایت تان قرار دهید
- گزارش جامع ما را دانلود کنید.
- در توئیتر (یا فیس بوک، لینکدین، یوتیوب یا هر جای دیگری به ما بپیوندید
- از ما سوال کنید – کتاب الکترونیکی ما را دانلود کنید.
- در وبینار رایگان ما ثبت نام کنید
- جعبه ابزار ما را بخواهید
- در خبرنامه الکترونیکی ما عضو شوید
- یک نسخه مو درخواست کنید
یادتان باشد که خیلی از بازدید کنندگان وبلاگ تان احتمالا دیگر هرگز بازنخواهند گشته به خوانندگان تان پیشنهادهای محتوایی اضافه و مرتبط مانند خبرنامه الکترونیکی ارزشمندی برای جاویژه تان ارائه دهید تا بتوانید همچنان با آنها در ارتباط باشید.
دستیابی به نام هایی برای ارسال ایمیل های مجاز به آنها باید یکی از مهمترین اهداف وبلاگنویسی تان باشد (تا پایگاه دادستان را گسترش دهید).
تجهیزات لازم برای تولید محتوا
5. مطالب را به صورت بسته های محتوایی در نظر بگیرید.
این کتاب ابتدا مجموعه ای از مطالب وبلاگی بود. همچنان که با تولید مطلب برای وبلاگ ادامه میدادم کم کم به این فکر کردم که چگونه می توان این مطالب را به کتاب تبدیل کرد.
همواره به این فکر کنید که چطور می توانید مطالب وبلاگ تان را بردارید و آن ها را در قالب چیز ارزشمندتری از نو بسته بندی کنید. باید از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید، تا اینکه، پس از اتمام کار، تصمیم به بسته بندی مجدد بگیرید.
اگر از قبل برنامه ریزی کنید، خیلی در وقت و منابع تان صرفه جویی خواهد شد یک ایده برای وبلاگ نویسی می تواند شامل ۱۰ مطلب باشد. لحظه ای دربارهاش فکر کنید. ، با انتشار مطلب به عنوان نویسندهی مهمان، عشق تان را به همه منتقل کنید.
پانزدهد وبلاگ برتر صنعت تان را هدف بگیرید و به آنها پیشنهاد بدهید که به عنوان نویسنده ی مهمان در وبلاگهایشان مطالب مرتبط منتشر کنید.
هرگز فرصت انتشار مطلب با عنوان نویسنده مهمان را دست کم نگیریدہ در بیش از ۱۰۰ وبلاگ به عنوان نویسنده مهمان مطلب گذاشته ام و این یکی از مهم ترین کلیدهای ساخت رسانه های اجتماعی سی ام آی و حضور آن در موتورهای جستوجو بوده است
۷. افراد تأثیرگذار مهم را در قالب فهرستهایی معرفی کنید.
همه عاشق فهرستها هستند، به ویژه کسانی که اسمشان در فهرست است
- فهرستی از جاویزتان تهیه کیا
- مطمئن شوید که این فهرست به راحتی قابل به اشتراک گذاری است (برای این کار ابزاری در نظر بگیرید.
- درباره این فهرست در وبلاگتان مطلب بگذارید.
- به افرادی که اسامی شان در فهرست آمده است اطلاع دهید که چنین فهرستی وجود دارد
- در رسانه ها دربارهی فهرست اطلاع رسانی کنید
- تکرار کنید، تکرار کنید، تکرار کنید
۸. ارزیابی کنید، ارزیابی کنید، ارزیابی کنید.
در زیر، تعدادی از شاخص های وبلاگ که می توانید به عنوان بخشی از وبلاگتان ارزیابی کنید، ذکر شده اند (می توانید از طريق گوگل آنالیتیکس یا برنامههای تحلیلی دیگر به همه ی این شاخص ها دسترسی داشته باشید).
آن هایی را انتخاب کنید که با توجه به اهداف کلی بازاریابی محتوایی و وبلاگنویسی تان معقول تر از همه اند. اطمینان حاصل کنید که شما و تیم تان هدف وبلاگ را می دانید و تک تک افراد آمارها را می بینند.
موارد زیر را ارزیابی کنید
- تعداد بازدیدها و بازدید کنندگان منحصربفرد
- تعداد بازدید از صفحات
- -مدت زمانی که بازدید کننده در سایت حضور دارد
- تعداد افرادی که عضو خبرنامه الکترونیکی تان شده اند
- رتبه بندی های جستوجو
- لینکهایی که بازدیدکنندگان را به وبلاگتان می آورند
۹. با افراد تأثیرگذار جلسای پرسش و پاسخ داشته باشید.
بیشتر پیشتازان صنعت، اگر بخواهید برای تان مصاحبه پادکستی با جلسه پرسش و پاسخ ترتیب خواهند داد.
به علاوه، احتمال دارد که پس از اتمام جلسه یا مصاحبه، آن را با شبکه ی مخاطبان شان به اشتراک بگذارند
۱۰، برون سپاری کنید.
طبق تحقیقات مؤسساتهای سی ام آی و مارکتینگ پرافس، پیش از ۵۰ درصد شرکتها در اندازه های مختلف بازاریابی محتوایی شان را برون سپاری می کنند، بیشتر کسب و کارها انجام بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی شان را به دیگران می سپارند، نویسنده ی بزرگی پیدا کنید تا کمکتان کند.
یک سازمان یا تیم محتوایی پیدا کنید تا س طح وبلاگنویسی با راهبردتان را ارتقا دهد برخی شرکتها نمی توانند به راحتی داستان های جذاب و درگیر کننده بگویند. کمک بخواهید کسی هست که کمکتان کند.

برچسب ها ترفندآموزشترفند ها و آموزش ها۱۰ ترفند درباره وبلاگ نویسیوبلاگ نویسیوبلاگ
ارسال نظر
نظرات ارسال شده
ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

song4n : خیلی خوب بود مرسی